Indiferent de domeniu, comunicarea eficientă este cheia succesului oricărei afaceri. Mai ales în ziua de astăzi, când din ce în ce mai multe companii își extind activitatea la nivel internațional, este important ca angajații să comunice eficient cu clienții și partenerii de afaceri străini, depășind barierele lingvistice și culturale.
În acest articol îți vom prezenta în ce situații ai nevoie de un curs de germană la tine în firmă, de ce un astfel de curs este esențial pentru succesul firmei tale și unde poți găsi un curs de limba germană adaptat nevoilor angajaților tăi.
De ce limba germană?
În prezent, cunoașterea limbii germane este importantă pentru comunicarea în mediul de afaceri. Economia din regiunea DACH (Germania, Austria şi Elveția) se clasează pe locul unu în Europa şi patru în lume. La momentul actual, Germania este principalul partener comercial al României, unde există peste 8.000 de companii cu capital german.
În acest context, tot mai multe companii din România aleg să investească în cursuri de limba germană dedicate dezvoltării angajaților, pentru ca aceștia să poată participa în mod activ la conversații cu clienții, partenerii sau furnizorii germani. În plus, învățarea limbii germane presupune o înțelegere mai profundă a culturii locuitorilor din țările vorbitoare de limba germană și, implicit, a nevoilor și dorințelor clienților din aceste țări germanofone.
Dar cum îți dai seama ca angajator că este momentul să investești într-un curs de germană la tine în firmă?
4 semne care îți arată că ai nevoie de un curs de germană la tine în firmă
Extinderea firmei pe piețe vorbitoare de limba germană
Vrei să îți extinzi afacerea într-o țară vorbitoare de limba germană? În acest caz, cunoașterea limbii germane reprezintă una dintre condițiile esențiale pentru succesul dezvoltării firmei tale. Chiar dacă angajații tăi stăpânesc limba engleză, cunoașterea limbii oficiale a țării în care vrei să îți extinzi afacerea va fi mult mai apreciată de către viitorii clienți sau parteneri de afaceri.
Comunicarea în limba germană presupune o înțelegere mai bună, câștigarea respectului și încrederii potențialilor clienți, precum și consolidarea relațiilor de afaceri de lungă durată. În plus, dacă angajații tăi vorbesc limba germană, vei avea un avantaj față de alte firme ai căror angajați comunică doar în limba engleză.
Comunicarea constantă cu clienți din regiunea DACH
Firma ta lucrează constant cu clienți din Germania, Austria sau Elveția? După cum am explicat și mai sus, este foarte important ca angajații tăi să comunice în limba germană. Doar vorbind limba clienților pot ajunge să cunoască cât mai bine nevoile acestora și să răspundă la cerințele lor.
Dacă până acum ai comunicat în limba engleză cu clienții din regiunea DACH și nu ai avut parte de rezultatele așteptate, este momentul să investești într-un curs de limba germană pentru angajații tăi. Acest lucru îți va asigura o comunicare eficientă, îți va oferi mai multă deschidere, o satisfacție mai mare și o loialitate sporită a clienților. În plus, dacă angajații tăi vorbesc limba germană, vei avea posibilitatea să dezvolți noi servicii.
Beneficii suplimentare pentru angajații tăi
Vrei să le oferi beneficii în plus angajaților tăi, dar nu știi ce ar fi mai atractiv pentru aceștia? Oferirea unui curs de limba germană în pachetul de beneficii îți va motiva angajații și, în același timp, va fi benefic pentru dezvoltarea afacerii tale. Angajații care învață limba germană se vor dezvolta profesional – vor avea șansa să promoveze la locul de muncă și să obțină un salariu mai atractiv, astfel că vor rămâne mai mult timp în cadrul firmei tale.
Formarea angajaților existenți în locul recrutării candidaților noi
Îți propui să recrutezi candidați cu cunoștințe de limba germană? De multe ori, recrutorii sunt puși în situația de a alege candidați fără experiența sau calificarea necesară, selectați doar prin filtrul cunoștințelor de limba germană. De ce să faci acest sacrificiu, când poți să investești în formarea lingvistică a angajaților de top din firma ta? Cu motivația necesară și alături de trainerul potrivit, angajații tăi pot învăța limba germană rapid și ușor (mai ales dacă vorbesc deja limba engleză).
Dacă te afli într-una dintre situațiile enumerate mai sus, cu siguranță te gândești să oferi angajaților tăi un curs de limba germană. În continuare ți-am pregătit 7 motive pentru care merită să investești într-un curs de germană la tine în firmă.
7 avantaje ale unui curs de germană la tine în firmă
Firma ta va avea un avantaj competitiv
În primul rând, prin accesarea unui curs de limba germană pentru angajați, firma dobândește un avantaj competitiv pe piață. Angajații care stăpânesc limba germană pot relaționa mai ușor cu clienții și partenerii de afaceri internaționali. Astfel, cunoașterea limbii germane în rândul angajaților poate aduce noi oportunități de afaceri din regiunea DACH, poate genera o creștere a vânzărilor și o rată de retenție a clienților sporită.
Angajații tăi vor fi mai productivi
Pe parcursul procesului de învățare a limbii germane, angajații își dezvoltă semnificativ diverse părți ale creierului, le crește capacitatea de memorare, li se îmbunătățește atenția, devin mai flexibili în gândire și se adaptează mai ușor. Astfel, angajații care învață limba germană vor trece mai rapid de la rezolvarea unei sarcini la alta, se vor concentra mai bine pe fiecare sarcină în parte și vor rezolva mai eficient problemele.
Angajații tăi vor avea mai multă încredere în forțele proprii
Studiile arată că persoanele care stăpânesc una sau mai multe limbi străine au mai multă încredere în forțele proprii. Așadar, angajații vor fi mai siguri pe ei în comunicarea cu clienții sau partenerii din regiunea DACH, vor lucra mai bine în echipă și vor avea o autonomie sporită.
Angajații tăi vor lua decizii mai ușor
Studiile arată că persoanele care vorbesc mai multe limbi străine au mai multă încredere în deciziile pe care le iau. Așadar, prin intermediul cursurilor de limba germană, angajații tăi vor gândi mai rațional și vor putea lua decizii mai ușor.
Angajații tăi vor rămâne pentru mai mult timp în firmă
Cursurile de limba germană vor oferi angajaților oportunități de a se dezvolta atât pe plan personal, cât și profesional. Pe lângă faptul că se vor simți apreciați de companie, angajații vor fi motivați de faptul că aceasta investește în dezvoltarea lor și își vor dori să rămână în cadrul companiei pentru o perioadă lungă de timp. Rata de retenție a angajaților va crește dacă învățarea limbii germane le va oferi posibilitatea de promovare la locul de muncă și de a-și dezvolta cariera. Astfel, fluctuația de personal în companie va scădea considerabil, lucru care va contribui reducerea costurilor.
Riscuri și costuri reduse
Un angajat care nu cunoaște suficient de bine limba germană poate genera o serie de provocări pentru afacerea ta: este posibil ca acesta să aibă dificultăți în ceea ce privește înțelegerea sarcinilor, să încetinească ritmul de lucru al întregii echipă prin întârzieri în rezolvarea sarcinilor și să deterioreze relațiile cu partenerii străini de afaceri prin neînțelegeri sau chiar imposibilitatea de a comunica. Astfel de angajați se vor simți marginalizați și nu vor lucra eficient în echipă, vor face greșeli în mod repetat și vor dori să părăsească compania.
Având în vedere că, în medie, un angajat poate să salveze 3 ore de lucru săptămânal odată ce și-a îmbunătățit abilitățile de comunicare într-o limbă străină, un curs de germană la tine în firmă înseamnă productivitate mai mare și costuri reduse pe termen lung.
7.Consolidarea echipei
Cursurile de limba germană reprezintă o oportunitate ca angajații să se cunoască mai bine, să împărtășească liber idei și opinii și să lucreze în echipă într-un context mai puțin formal. Acest lucru contribuie la o mai bună comunicare și înțelegere între angajați, mai multă toleranță, mai puține conflicte și o echipă mai bine consolidată.
Te-ai convins să investești într-un curs de germană la tine în firmă? Centrul Gutenberg te poate ajuta să oferi companiei tale cunoștințele de limbă germană de care are nevoie, prin cursuri online, personalizate în funcție de nevoile acesteia.
Ce înseamnă un curs de germană pentru companii?
Cursurile pentru companii au ca obiectiv o comunicare mai eficientă la locul de muncă, prin dezvoltarea celor patru abilități lingvistice (scriere, citire, ascultare şi vorbire) în limba germană, în funcție de nivel (de la A1 la B2/C1). Spre deosebire de cursurile clasice, acestea presupun integrarea vocabularului specific domeniului de activitate al companiei și dezvoltarea comunicării în contexte similare situațiilor din domeniul profesional.
De ce să alegi Centrul Gutenberg?
- Orar flexibil
Cursurile și intensitatea lor se stabilesc de comun acord cu firma, în funcție de nevoile acesteia.
- Număr de cursanți flexibil
Dimensiunea grupei se stabilește de comun acord cu firma, în funcție de nevoile acesteia.
- Programă adaptată nevoilor de comunicare ale firmei tale
Cursul cuprinde în continuare materia care trebuie învățată la fiecare nivel în parte, dar conținutul se poate ajusta în funcție de nevoile de comunicare ale firmei (de exemplu, integrarea vocabularului necesar unui anumit domeniu de activitate).
- Curs demonstrativ gratuit
Pentru a testa dacă metodele noastre se potrivesc nevoilor firmei tale, îți oferim două lecții demonstrative gratuite înainte de a achiziționa cursul.
- Reduceri
Oferim o reducere de 10% la prețul total pentru grupe formate din cursanți din cadrul aceleiași companii. Dacă este vorba de o colaborare de lungă durată, oferim o reducere de 15% la prețul total pentru o a doua grupă din aceeași companie. Pentru reduceri personalizate ar fi indicat, însă, să se ia legătura cu colegii noștri de la Centrul Gutenberg.
Dacă îți dorești să colaborezi cu Centrul Gutenberg pentru un curs de germană la tine în firmă, ți-am pregătit un mic ghid orientativ în ceea ce privește etapele colaborării.
Care sunt etapele colaborării cu Centrul Gutenberg?
Analiza nevoilor companiei și angajaților
Înainte de a ne contacta, este necesar să analizezi nevoile companiei tale. Trebuie să te gândești angajații căror departamente ar avea nevoie de un curs de limba germană (de exemplu, un astfel de curs ar fi util în cazul angajaților care au contact direct cu clienții din regiunea DACH).
De asemenea, trebuie să știi de la ce nivel încep învățarea angajații, să stabilești la ce nivel trebuie să ajungă, ce abilități trebuie să deprindă și în ce perioadă de timp. Va trebui să iei în calcul că grupele mai mici, cu un nivel lingvistic apropiat, progresează mai repede decât grupele mari, cu diferite niveluri de limbă. Totodată, trebuie să te gândești dacă există aspecte care ar trebui aprofundate (de exemplu, angajații dintr-un call center vor trebui să exerseze mai mult ascultarea și vorbirea în limba germană).
Personalizarea ofertei
Odată ce ai stabilit care sunt nevoile angajaților, ia legătura cu echipa Centrului Gutenberg (telefonic sau la adresa de e-mail info@invatagermana.ro). Este important să ne comunici numărul cursanților, nivelul grupei și durata în care trebuie finalizat cursul.
De asemenea, ne vor interesa și obiectivele de învățare și de comunicare, precum și domeniul de activitate al firmei, pentru a integra vocabularul specific în programă. În funcție de aceste informații, noi vom pregăti o ofertă de preț personalizată și, ulterior, o programă adaptată nevoilor firmei. Durata cursului variază în funcție de orarul stabilit de comun acord cu firma, iar prețul depinde de numărul cursanților și de intensitatea cursurilor.
Stabilirea orarului
Următorul pas va fi să stabilim orarul de comun acord cu firma și cursanții. Durata parcurgerii unui modul depinde de frecvența cursurilor.
Procesul de învățare
Pentru a beneficia de avantajele cursului de germană, este foarte important ca angajații să fie motivați să participe activ la cursuri. Trainerii noștri vor evalua progresul fiecărui cursant prin teste la finalul fiecărui modul și vor oferi feedback constant despre evoluția cursanților.
Noi, cei de la Centrul Gutenberg, ți-am pregătit și un video în care îți explicăm pe scurt tot ce trebuie să știi despre un curs de germană la tine în firmă.
Nu te-ai convins încă? Bosch, Hornbach, Arvato, Blue Projects, Deutsche Grundriss, Hünnebeck, Linnify, Pfeiffer Vacuum, SÜSS, TMG Consultants, Sitel, SHE Informationstechnologie sunt câteva dintre companiile de succes ai căror angajați au învățat limba germană alături de noi.
Echipa ta cât de bine cunoaște limba germană? Contactează-ne pentru o ofertă personalizată, adaptată nevoilor companiei tale!