Detalii curs: +40 752 162 117

Pune Germana în Coșul tău de Paște!

00
zile
:
00
ore
:
00
minute
:
00
secunde

23 de resurse pentru a preda limba germana online

Ce găsești în acest articol?

Astăzi vă povestim despre a învăța și preda limba germana online.

Educația în mediul online nu mai este de ceva timp viitorul, ci prezentul. Prezența instrumentelor media în diferitele cursuri, module întregi și diferite resurse online disponibile în mod gratuit, ore ținute în mediul virtual, acestea sunt doar câteva dintre realitățile pe care le trăim deja.

Și totuși, în România încă nu este un val atât de prezent. Dar dacă ar fi, ce am avea la dispoziție?

Echipa Centrului Gutenberg cochetează de ceva vreme deja cu ideea predatului online. Ne dorim să mutăm tot mai multe dintre cursurile noastre în mediul virtual.

Este singura modalitate de a oferi acces tuturor oamenilor și a nu mai avea limitările fizice, de sală, locație, oraș, poate chiar țară (pentru că da, ne gândim și la voi, toți, cei plecați în afară).

Am pregătit mai jos o listă de instrumente online pentru toți cei care doresc să predea limba germana online, grupate după funcționalitate.

Resurse pentru a preda limba germana online

Platforma pentru cursul de limba germana online

În primul rând, pentru a ține un curs, avem nevoie de o sală. În mediul online această decizie se traduce în alegerea platformei. Ce alegem atunci când optăm pentru desfășurarea orei online?

Avem la dispoziție o serie întreagă de platforme pentru conferințe video, gratuite sau nu.

De la Facebook Call, Whatsapp Video Call la Skype, Google Hangouts Meet, Zoom, Webex sau Adobe Connect, posibilitățile sunt nenumărate.

Important în alegerea platformei este să știm noi ce nevoi avem.

De exemplu, e nevoie să știm câți cursanți vrem să invităm într-o conferință. Dacă este un număr mai mare de participanți, trebuie să verificăm care sunt limitările la numărul de persoane în platforma aleasă, dacă ele există.

Recomandarea noastră este, de asemenea, să verificați și funcționalitățile platformei alese, să vă permită să vă împărtășiți ecranul cu toate persoanele implicate în apel, pentru situațiile când aveți nevoie să exprimați ceva vizual.

Apoi, ținând cont că orice oră trece prin anumite faze în procesul de predare, le vom lua pe rând.

Încălzirea (sau Warm-up) la începerea unei ore de germană online

Fie că ne întrebăm cursanții chiar la începutul orei ce mai fac și cât de pregătiți sunt pentru astăzi sau comentăm o știre mai recentă, este important să alocăm timp pentru încălzire.

Este nevoie să aducem cursanții mental și emoțional alături de noi, înainte de începerea orei. Este nevoie să ținem cont că orice persoană prezentă la cursul nostru vine cu propriul fundal de trăiri din ziua și săptămâna respectivă, cu grijile și bucuriile din viața lor.

Pentru a ne asigura că optimizăm la maxim timpul petrecut împreună, îi putem ajuta să se detașeze de orice „bagaj” au adus cu ei în sală. Acest principiu este valabil și în mediul virtual. Chiar dacă relațiile interumane nu se construiesc la fel în mediul virtual, recomandăm să nu ignorăm această primă etapă.

Puteți în continuare adresa întrebări de socializare cursanților, sau puteți folosi Padlet (8). Este o platformă care ne permite să creăm o tablă virtuală, cu multe imagini, post-its și orice alt tip de conținut considerați util pentru curs.

Puteți afișa în Padlet o serie de imagini reprezentative și recomanda cursanților să își aleagă o imagine de acolo pentru a descrie cum le-a fost ziua. Sau cum se simt acum. Sau ce părere au de vreme. Sau orice doresc să împărtășească la început de oră.

Resurse pentru a preda limba germana online

Faza de transparență (din germană: Transparenzphase) și discutarea așteptărilor în cursul de limba germana online

Dacă avem de-a face cu o grupă nouă, este important să știm ce așteptări au oamenii de la noi. Și dacă avem de-a face cu un subiect nou, este, de asemenea, important să știm ce așteptări au cursanții noștri de la subiect, ce își doresc să știe sau să poată face în urma cursului.

În cazul învățării limbii germane, obișnuim să întrebăm “de ce îți dorești să înveți limba germană?”. Răspunsurile variază, de la necesitatea limbii germane la locul de muncă, la dorința de a pleca în afară.

Așa ne putem da seama în ce contexte doresc participanții la curs să folosească informațiile acumulate și ne putem plia pe nevoile lor.

Dacă știm că persoanele aflate în sală intenționează să se mute în Germania la final de curs, putem recomanda, în plus, pe lângă programa fiecărui modul, și câteva materiale, care să explice despre procedurile legale, de exemplu.

Nu e nevoie de nicio aplicație foarte complexă nici în cazul în care învățăm limba germana online. Putem apela la un simplu Google Doc (9) sau Google Sheet (10), un document în care au acces concomitent toți cursanții noștri.

Îi rugăm să noteze în dreptul numelui ce așteptări au de la cursul nostru și gata, activitate bifată. Putem crea inclusiv un formular online (prin Google Form (11)), dacă dorim să adresăm mai multe întrebări.

Putem apela, dacă dorim să păstrăm ideea de post-its într-un mod mai vizual, la Evernote (12).

Și dacă Google nu ne este la îndemână, putem apela la Edupad (13), o altă platformă de scris colaborativ.

Tranziția către temă (din germană: Hinführung zum Thema)

Pentru a nu intra brusc în subiect, este nevoie de o activitate care să introducă ușor tema în discuție. Într-un curs, putem întreba, înainte de a preda o lecție nouă, ce anume știu deja cursanții despre subiectul care urmează să fie dezbătut.

Orice metodă de brainstorming este adecvată pentru a aduce noul subiect în discuție, chiar și atunci când vorbim de limba germana online.

Și dacă în mediul offline, putem ruga participanții să ne împărtășească orice idee sau cuvânt cheie care le vine în minte atunci când rostim tema nouă, în mediul online putem apela, de exemplu, la Mentimeter (14).

Partea de transmitere de informații și predare propriu-zisă a lecției de germană online (din germană: Informations- und Verarbeitungsphase)

Suntem obișnuiți, atunci când avem de explicat diferite concepte, să apelăm la o tablă. Bineînțeles că și în mediul virtual există opțiuni. Putem apela oricând la o variantă de shared screen. Cele mai multe dintre platformele de conferință listate mai sus au această opțiune. Și dacă nu, putem instala TeamViewer (15) sau AnyDesk (16).

De asemenea, toate formele de document din Google Drive (Google Doc, Sheet, Presentation), ne permit accesarea lor de către utilizatori multipli, deci indiferent de formatul ales, putem apela la ele.

Și mai avem o recomandare, tot pentru a înlocui clasica tablă în mediul virtual: Classroom Screen (17). Site-ul vă permite cam aceeași libertate pe care o aveți pe orice tablă, să scrieți, desenați, precum și câteva beneficii în plus: să instalați un timer, să afișați un semafor.

Opțiuni există, depinde ce anume dorim să comunicăm și cât de creativ reușim să construim activitatea atunci când predăm limba germana online.

Resurse pentru a preda limba germana online

Aplicarea în practică a informațiilor nou acumulate (din germană: Transfer in die Praxis)

Orice informație nou predată trebuie fixată prin exerciții. Adevărata provocare pentru predarea în mediul virtual este facilitarea interacțiunii între cursanți. În ajutorul nostru vin o serie întreagă de aplicații care ne permit să creăm cadrul pentru joc și contact între participanți.

Într-o formă sau alta, fiecare dintre aceste platforme ne permit să creăm exerciții de tip quiz, chestionare, teste tip grilă, teste de tip adevărat sau fals, într-0 manieră ludică. Este ocazia perfectă să creăm spațiul (virtual) pentru ca participanții noștri la curs să interacționeze între ei.

Resurse pentru a preda limba germana online

Încheiere și feedback la lecția de limba germana online

În încheierea oricărei ore, recomandăm să ne luăm câteva minute pentru a face un rezumat al informațiilor parcurse. Este suficient un slide din Google Presentation, pe care să avem notate noțiunile parcurse în ziua respectivă.

Sau putem ruga cursanții noștri să numească o idee cu care rămân în urma sesiunii parcurse. Din nou, nu este nevoie de ceva platformă foarte complexă, important este să alocăm timp pentru această etapă și să găsim o soluție optimă, în funcție de obiectivul urmărit.

Și pentru că ne dorim cu toții să fim cât mai buni pe zi ce trece, și cea mai eficientă metodă de îmbunătățire este feedback-ul, recomandăm să alocați timp și pentru o sesiune scurtă de feedback. Dacă timpul nu este cel mai bun prieten al nostru, puteți apela la Mentimeter din nou, și ruga cursanții să se plaseze pe o scală de la 1 la 10, în funcție de cum se simt la final de oră.

Bonus: 5 trucuri pentru a preda germana online mai ușor

De reținut că am încercat să recomandăm câteva instrumente online, pentru a diversifica puțin paleta de cunoștințe. Bonus, însă, dorim să vă transmitem un set de sfaturi general valabile, când vine vorba de predatul online.

  1. Nu încărcați inutil cursul. Importante sunt obiectivele de învățare setate. Modul prin care ajungeți la ele poate fi la fel de creativ și fără a umple ora cu nenumărate aplicații. Folosiți strict ce poate aduce valoare adăugată și vă poate aduce alături de cursanți mai rapid la rezultatele dorite. Este de dorit să nu avem foarte multe platforme diferite într-un curs.
  2. Nu optați pentru o aplicație pe care nu o stăpâniți foarte bine. Inevitabil, într-un curs live pot apărea probleme tehnice, conexiune la internet întreruptă, semnal mai slab, etc. De aceea, mai bine alegeți doar platformele cu care v-ați familiarizat deja, pentru a nu crea și mai multe dileme tehnice. Desigur, asta nu înseamnă că trebuie să vă limitați la cele pe care le cunoașteți. Folosiți timpul liber pentru a explora cât mai multe instrumente online, și introduceți-le în cursurile voastre atunci când cunoașteți cât de cât platforma.
  3. Nu optați din prima pentru variante plătite. Multe dintre instrumentele online disponibile au și versiuni plătite sau diferite facilități bonus contra cost. Cu siguranță sunt de luat în calcul, dar abia după ce am câștigat suficientă experiență în ceea ce privește predatul online. E nevoie să avem un oarecare habar despre majoritatea platformelor existente, pentru a ne asigura că nu facem o investiție inutilă, când aveam și o alternativă gratuită la îndemână.
  4. Optați pentru o anumită platformă în funcție de obiectivele de învățare, și nu invers. Există posibilitatea să ne entuziasmăm foarte tare când descoperim cât de multe jocuri online există și cât de multe platforme interactive avem la dispoziție. Alegerea unui instrument sau a altuia trebuie să fie făcută în funcție de scopul pe care îl avem în designul orei.
  5. Folosiți-vă creativitatea. De multe ori nu avem nevoie de o anumită platformă, doar de o idee mai ieșită din comun, pentru a avea o oră interactivă, chiar și în mediul online!

Al doilea bonus: cursuri online despre predarea online

Suntem conștienți de limitările noastre și pentru că nu considerăm că le știm pe toate, căutăm constant experți pe domeniul nostru.

Pentru predarea online, noi am identificat câteva cursuri online gratuite, care ne pot ajuta să ne structurăm materia cât se poate de eficient în mediul virtual. Dorim să le împărtășim și cu voi:

Cam acestea au fost recomandările și sfaturile noastre. Dacă mai cunoașteți și alte platforme, care merită împărtășite, ne puteți lăsa un comentariu la acest articol și noi vom integra informațiile în text. 

Dacă doriți să ne susțineți activitatea, puteți recomanda cursul nostru online, la care se pot face înscrieri aici.

Pentru mai multe informații despre cursurile noastre online de germană urmărește videoclipul de mai jos:

Dacă ți-a plăcut articolul acesta, s-ar putea să-ți mai placă și:

invata limba germana cu ajutorul unor cursuri

Cursuri de germană pentru adulți

Cursuri, ateliere și tabere pentru copii, de limba germană și nu numai.

Ți-a plăcut articolul? Dă-l și la alții:

Facebook
WhatsApp
LinkedIn

Creează-ți un cont și obține acces la

Lecții gratuite de germană online

Reduceri de Black Friday