Pune Germana în Coșul tău de Paște!

00
zile
:
00
ore
:
00
minute
:
00
secunde

Am participat la Târgul Internațional de Instrumente Educaționale în Finlanda

Târgul Internațional de Instrumente Educaționale

Ce găsești în acest articol?

Citește mai jos cum a fost, ce-am învățat și ce-am adus cu noi pentru orele de germană!

Dorința de îmbunătățire ne preocupă zilnic. Echipa Gutenberg face tot posibilul pentru a nu se plafona într-un singur mod de a face lucrurile.

Nu ne dorim să predăm limba germană într-o manieră rigidă. De aceea, expunerea la standarde internaționale și participarea la cursuri de formare și evenimente în afară sunt niște priorități pentru noi.

În perioada 4-8 noiembrie am participat la Târgul Internațional de Instrumente Educaționale. Încercăm să învățăm și să ne inspirăm în ceea ce privește abordarea pe care o avem asupra orelor de germană, precum și în ceea ce privește recuzita, materialele și jocurile folosite în cadrul cursurilor noastre.

Târgul Internațional de Instrumente Educaționale

 

Despre Târgul Internațional de Instrumente Educaționale

Evenimentul aflat la cea de-a 14 a ediție este un proiect organizat de Salto, împreună cu agenția națională Eramus+ a țării care găzduiește evenimentul, și, după caz, împreună cu alți actori locali.

Salto este o platformă în cadrul programelor Erasmus+, programul Uniunii Europene pentru educație, training, tineret și suport. Reprezintă o rețea de 6 centre de resurse, care lucrează pe direcțiile prioritare ale Uniunii Europene în domeniul tineretului.

Despre ediția de anul acesta a târgului

Ediția de anul acesta s-a desfășurat în Rovaniemi, Finlanda, și a fost organizată de Salto Youth, împreună cu Agenția Națională Erasmus + din Finlanda și cu municipalitatea din Rovaniemi.

Echipa de organizare s-a asigurat că toate aspectele proiectului, până în cel mai mic detaliu, funcționează perfect pentru fiecare participant în parte.

Peste 150 de lucrători de tineret și persoane active în mediul educației non-formale din Europa și țările vecine s-au alăturat programului târgului. Și-au expus instrumentele educaționale, au oferit workshop-uri pe diferite teme și au schimbat experiențe cu ceilalți participanți.

Aceasta a fost și tema târgului, #know-how-ul, în încercarea de a aduce în discuție modalități de transmitere nu doar a cunoștințelor dobândite în domeniul formării și educației, ci și a unor valori comune.

Despre program – Târgul Internațional de Instrumente Educaționale

Târgul Internațional de Instrumente și metode TOOL FAIR XIV pe tema #know-how a fost organizat pe o perioadă de 5 zile.

Agenda a îmbinat sesiuni în plen (discursuri de tip Ted Talk), ateliere de prezentare a diferitelor instrumente educaționale (tool workshop) și seminarii care au permis o analiză mai profundă a instrumentelor prezentate (tools to explore).

Pe lângă programul din timpul zilei, au existat și activități conexe (târg de instrumente, vizită la centre de tineret sau culturale).

Din multitudinea de opțiuni din cadrul programului, am dori să împărtășim câteva impresii.

Workshop pe tema feedback-ului

Pentru primul workshop am ales „Mirror – Solution Focused Positive Feedback Cards”, un joc creat pentru a facilita feedbackul pozitiv.

Discuțiile generate de workshop s-au concentrat cel mai mult pe ideea de a oferi sprijin în îmbunătățirea unui anumit comportament prin întărirea aspectelor pozitive ale unui alt comportament conex dorit.

Credem că feedbackul, în general, și cel pozitiv, în special, poate avea o influență foarte mare asupra procesului de învățare. Acest workshop ne-a prezentat o manieră structurată de a folosi acest avantaj.

Atelier a unui program de educație prin blended learning

Pentru al doilea atelier am ales EUtopia Discovery Lab, un program de aprox 9 luni care formează lucrătorii de tineret pe subiectul diversității.

Programul integrează o platformă online în care participanții au acces la o serie de materiale pe care le pot parcurge pentru pregătirea sesiunilor fizice.

La sesiunile fizice, se concentrează foarte mult pe dezbateri și discuții facilitate, pentru a înțelege mai profund care sunt preconcepțiile inconștiente pe care le putem avea și cum le putem combate.

Acest seminar ne-a prezentat un exemplu foarte bun de blended learning. Blended learning este o metodă de predare care, indiferent de subiect și teme, îmbină sesiunile online și platformele online disponibile cu prezența fizică la un curs.

Instrument de evaluare a calității în educație

În după-masa celei de-a 3 a zi au început sesiunile numite „tools to explore”. Acestea au fost o serie de ateliere care aveau alocate perioade mai lungi de timp, pentru a putea dezbate mai detaliat diferitele instrumente educaționale prezentate.

Dintre cele 6 sesiuni paralele am ales instrumentul numit SPAM (Self and Peer Assessment Model), un model de evaluare a calității în proiectele educaționale, dezvoltat de lucrători de tineret din Finlanda.

Atelierul ne-a prezentat sistemul de autoevaluare (printr-o serie de criterii de calitate prestabilite și o grilă de evaluare) și cel de examinare externă (prin inspecții / sesiuni de observare din partea unor lucrători de tineret externi).

Târgul Internațional de Instrumente Educaționale ce am invatat

 

Ce am învățat la Târgul Internațional de Instrumente Educaționale?

Dintre competențele care fac parte din modelul de competențe european, cele mai puternic stimulate în cadrul proiectului au fost:

-Înțelegerea și facilitarea proceselor de învățare individuale și de grup, prin analizarea diferitelor instrumente educaționale prezentate și a impactului pe care îl au acestea cu diferite grupuri

-Crearea de programe educaționale, bazându-ne pe valorile educației non-formale, prin dezbaterile avute la activități despre cum se pot integra instrumentele prezentate în diferitele proiecte de tineret

-Competența interculturala, prin intermediul participanților, care proveneau din țări, culturi, organizații, contexte foarte diverse și diferite.

Toată această experiență va ajuta echipa și colaborările cu alte entități, în:

-A crea programe educaționale mai calitative, cu impact mai mare în rândul grupului-țintă, având structuri și instrumente mai clar definite

-A crea materiale de lucru în programele educaționale mai profesionale, după standarde europene

-A crea proiecte mai creative și îmbunătăți proiectele deja existente prin abordări out-of-the-box.

Sperăm să aplicăm cât mai multe din lucrurile pe care le învățăm în afară. Dacă doriți să vă convingeți, vă așteptăm la un curs de germană pentru începători. Vă invităm să testați pe propria piele abordarea noastră față de educație și limba germană.

invata limba germana cu ajutorul unor cursuri

Cursuri de germană pentru adulți

Cursuri, ateliere și tabere pentru copii, de limba germană și nu numai.

Ți-a plăcut articolul? Dă-l și la alții:

Facebook
WhatsApp
LinkedIn

Creează-ți un cont și obține acces la

Lecții gratuite de germană online

Reduceri de Black Friday